2020. augusztus 23., vasárnap

Ha augusztus, akkor szülinap /2


34.héten ismét egy szülinapi torta készült, méghozzá fiamnak, aki ma lett 9 éves 🎂🙀
Kedvence a csokis banános torta, így a már jól bevált Gabriella féle csokitortát készítettem el egy kis változtatással 😉

Hozzávalók a piskótához kb 38x28 cm-es tepsihez:

6 közepes tojás
6 evőkanál kristálycukor
5 evőkanál liszt
1 evőkanál holland kakaópor
(vagy hagyományos cukrozatlan kakaópor)
fél csomag sütőpor

(ez 2x számolva, 2 külön piskótát sütöttem)


A krémhez:
4 csomag csokoládés pudingpor (főzős)
1 l tej
20 dkg kristálycukor
4 dl habtejszín (30 %-os cukrozatlan)
2 csomag habfixáló
100g vaj
+banán


Bevonásra "orosz" krémet használtam, amihez 250g fehér csoki és 350g (80%os) vaj kellett.


Először a csokoládés krémet készítjük el: a pudingporokat kevés tejben simára keverjük. A többi tejet a kristálycukorral összekeverve felforraljuk, majd beleöntjük a pudingos keveréket és közepestől kisebb lángon sűrű krémmé főzzük (folyamatosan keverjük). A lábast hideg vízre állítva, kevergetve kihűtjük a krémet. Ha kihűlt, belekeverjük a vajat robotgéppel.

A tejszínhabot a habfixálóval előírás szerint kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a pudinghoz, majd lefóliázzuk és betesszük a hűtőbe egy kicsit dermedni.

A piskótához a tojásokat kettéválasztjuk: a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját habosra keverjük a cukorral (fehéredésig), majd fokozatosan hozzászitáljuk a liszt, sütőpor, kakaópor keverékét. Végül óvatosan beleforgatjuk a tojások felvert habját is. Kivajazott/lisztezett tepsibe egyengetjük és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 9-10 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, ezért végezzünk tűpróbát!) A megsült piskótát süteményrácsra borítjuk és hagyjuk teljesen kihűlni! Én most 2 lapot sütöttem és mindkettőt egyenlően két részre vágtam el, így lett 4 kb 24x17cmes lapom.

Piskóta lap, csokis krém, banán karikák, majd újra piskóta. Ezt mind addig ismételjük, míg a 4.lap fel nem kerül. Ügyeljünk arra, hogy a krém ne legyen vastagabban kenve, mint amilyen magas a piskóta.

Egy estére a hűtőbe tettem.

A torta oldalait és tetejét orosz krémmel kentem be. Fehér csokit gőz fölött megolvasztjuk, majd miután kicsit kihűlt, robotgéppel hozzákeverjük a felkockázott vajat, míg krémes állagú nem lesz. Ha nem elég sűrű, tegyük be a hűtőbe egy fél órára, majd újra keverjük át.













Forrás (eredeti recept): 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése