2014. november 23., vasárnap

Micimackó muffinja

recept gyerekeknek 


Hozzávalók:

(6 darabos formához)
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • 9 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 12,5 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1/2 narancs
  • 1/2 alma
  • 5 dkg mazsola (én kihagytam)
  • és tettem hozzá még 1 kávéskanálnyi fahéjat

Díszítéshez:

  • 7,5 dkg porcukor
  • 1 ek. forró víz (vagy narancs leve)
  • apróra vágott dió vagy színes tortadara

Elkészítés:

Keverd össze egy tálban a puha vajat/margarint a cukorral. Ha robotgépet használsz legyen melletted egy felnőtt is!
Keverd hozzá egymás után a tojásokat. Keverd el a lisztet a sütőporral, és add hozzá a tésztához.
Mosd meg a narancsot és az almát, majd töröld szárazra őket. Keverd a tésztába a finomra reszelt narancshéjat és a durvára reszelt almát. Én itt még tettem bele egy kis fahéjat is.
(Keverd el a mazsolákat egy evőkanálnyi liszttel, és csak ezután szórd bele őket a tésztába. Ezzel az apró trükkel megakadályozhatod, hogy sütés közben a mazsolák a tészta aljára süllyedjenek.)
Melegítsd elő a sütőt 200°C-ra.
A muffinforma mélyedéseibe papírkapszlit teszünk. Egy evőkanál segítségével töltsd meg a muffin formákat félig a tésztával.
Süsd a muffinokat kb. 15 percig a sütő közepén. Egy fogpiszkáló segítségével ellenőrizheted, hogy jó e már, de ehhez legyen melletted egy felnőtt is. Ha már nem ragad rá a tészta akkor már jó.
A bevonathoz szitáld a porcukrot egy tálba, majd keverd el egy kevés forró vízzel vagy narancs levével.
Kend a cukormázat a muffinokra, és azonnal díszítsd őket diódarabokkal vagy színes tortadarával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése